Toyota 5MGE 2v
Denne motoren skal gå med standard kamaksler relevante verdiene er derfor ikke mer enn 9mm ventiløft, vi synes alikevel det er spennende å se hva toppen er “god” for når vi først er i gang så vi måler den opp til 13mm
Stock flow på ca 10mm (0,400″ ventil løft)
Vises på den LYSEBLÅ grafen.= 143CFM
Maks Flow på 12.7mm ventil løft (0.500″)=152CFM
Flow etter arbeid er ferdig: Det vi kaller “Race Lab stage IV) Vises på den MØRKE blå grafen. flow på ca 10mm (0,400″ ventil løft)= 243CFM ca +100CFM fra stock. Maks Flow på 12.7mm (0.500”) =263,6CFM +111,6CFM Fra stock.
Vises på den LYSEBLÅ grafen.= 143CFM
Maks Flow på 12.7mm ventil løft (0.500″)=152CFM
Flow etter arbeid er ferdig: Det vi kaller “Race Lab stage IV) Vises på den MØRKE blå grafen. flow på ca 10mm (0,400″ ventil løft)= 243CFM ca +100CFM fra stock. Maks Flow på 12.7mm (0.500”) =263,6CFM +111,6CFM Fra stock.
Innsug vs eksos flow, standard hadde eksosporten maks flow på 112CFM ved 10mm ventil løft,
etter arbeidet med toppen flowet denne 153CFM altså +41CFM på eksos siden.
Mørk blå graf viser Innsug, grønn viser eksos flow!
etter arbeidet med toppen flowet denne 153CFM altså +41CFM på eksos siden.
Mørk blå graf viser Innsug, grønn viser eksos flow!
+30 CFM økning på ca 10mm og 50CFM økning med Kun fresing av ventil seter og dreiing av ventiler på 12.7mm løft,
det som gav hele resultatet var kombinasjonen av ventilseter, ventil jobben og portingen. Blå viser std, lyseblå viser etter ventilsete/ventil sliping.
Comments are closed.